Share |

Ecran de etanșare in portul Wilmington

  • Port of Wilmington 1

    Port of Wilmington 1

  • Port of Wilmington 2

    Port of Wilmington 2

  • Port of Wilmington 3

    Port of Wilmington 3

  • Port of Wilmington 4

    Port of Wilmington 4

Considerații generale

Portul din Wilmington, un port internațional administrat de  Autoritatea Portuară a statului Carolina de Nord, este așezat strategic pe coasta de est a Statelor Unite cu acces ușor către drumurile naționale și rețelele de cale ferată. Portul oferă un canal de navigare de 13 m adâncime pentru nave de capacități mari precum și facilități de ultimă oră, echipamente moderne și cele mai noi tehnologii de management al mărfii. În anul 2008, Portul Wilmington a deservit 339 nave cu un trafic de 3,5 milioane tone marfă.

Tema proiectului

Așezat pe râul Cape Fear la aproximativ 48 km distantă de mare, apa sărată a degradat pereții digului vechi de zeci de ani. Îndiguirea din oțel, care sprijină o zonă unde portul iniţial a fost extins s-a corodat, lăsând orificii mari prin care apa mării a spălat materialul de umplutură din spatele pereților. Aceasa a dus la prăbușirea pavajului de deasupra în găurile create. Încărcarea și descărcarea în siguranță a containerelor sau transportul utilajelor în această zonă au fost compromise. Inginerii au proiectat un zid de sprijin pentru rezolvarea problemelor. Autoritățile portuare au învățat lecția că metalul sau lemnul nu sunt materiale de luat în considerare. Situaţia din teren impunea un material necorodabil dar totuși puternic, o alternativă a oțelului. Inginerii s-au orientat spre cea mai puternică palplanşa din material compozit disponibilă și au ales palplanşa UltraCompozit® fabricată de CMI.

Soluția/ Impactul

Soluția inginerilor trebuia a fi capabilă să sprijine utilaje mari, vehicule și containere grele în activitățile zilnice ale portului.

Proiectul a cuprins un zid de sprijin de 400 m liniari din palplanşe sintetice UltraCompozit® cu lungimea de 9,15 m.
Palplanşele sintetice (PVC si material compozit) sunt rezistente la coroziune și nu conțin gudron, o substanţă foarte dăunătoare mediului care se folosește des pentru protejarea structurilor din metal. A fost ales profilul UC-95, cel mai puternic dintre toate profilele UltraCompozit®. Foarte important de ştiut ca la fabricarea palplanşelor UltraCompozit® este folosită o linie de extrudare certificata ISO pentru asigurarea celei mai înalte calităţi pe tot parcursul fabricării.

Construcția/ Realizarea

Înainte de instalare s-a săpat un şanţ prin îndepărtarea stratului de asfalt și de beton a căii de rulare. Acest șanț s-a realizat în spatele zidului de palplase din metal, pe toată lungimea lui. Proiectul a prevăzut ca noul zid de palplanşe sintetice să fie instalat în spatele zidului corodat pentru a preveni pătrunderea apei prin orificiile deja existente și spălarea pământului din spatele zidului. Încercările anterioare de reparare a găurilor rezultate în urmă corodării zidului a făcut ca în zona de instalare a palplanşelor să se găsească resturi de materiale de construcții și alte materiale de umplutură. Pentru a instala palplanşele, echipa a folosit o macara pe șenile de 35 t cu o vibră de 1.500 kg. O echipă mică de 5 muncitori a instalat între 20,0 si 25,0 m perete palplanşe pe zi la 9,0 m lungime. Ei au instalat palplanşele în perechi astfel că la fiecare batere s-a realizat 1,5 m de zid. S-a montat apoi, în partea de sus a peretelui de palplanşe un capac mare peste structura existentă după care s-a turnat beton în spatele zidului. Autoritatea Portuară a statului Carolina de Nord consideră proiectul un succes și drept consecintă a mai realizat între timp încă două proiecte de protecţie de mal cu palplanşe  UltraCompozit®.

Mai multe informații pentru ecrane de etanșare