Share |

Aeroportul Internațional San Francisco

  • SFO Airport 1

    SFO Airport 1

  • SFO Airport 2

    SFO Airport 2

  • SFO Airport 3

    SFO Airport 3

  • SFO Airport 4

    SFO Airport 4

Considerații generale

Aeroportul Internațional San Francisco este unul dintre cele mai aglomerate aeroporturi din lume.Extinderea lui este limitată de apă, în mare parte de Golful San Francisco, ceea ce impune o utilizare a spațiului cu maximul de eficientă. O altă problemă majoră a aeroportului este imediata lui vecinătate cu o zonă inundabilă intinsă, zonă cu teren mlăștinos, aceasta făcând imposibilă extinderea pistelor cât și a căilor de rulare a avioanelor. Ca rezultat, au fost necesare diverse soluții tehnologic dificile și costisitoare pentru a face posibilă deservirea optimă a noii generații de avioane cu reacție de capacitate mare.

Tema Proiectului

Zona golfului San Francisco este o zonă deosebit de sensibilă din punct de vedere ecologic. Reglementările și condițiile foarte stricte impuse eliberării permiselor de construire in zona golfului și în împrejurimi reprezintă o provocare profesională deosebită pentru proiectanți. Oțelul și betonul armat au fost luate în considerare ca materiale pentru o indiguire împotriva inundațiilor din zonă dar au fost excluse din calcul din cauza dificultăților privind punerea lor în operă. Dimpotrivă, folosirea palplanşelor PVC va reduce impactul asupra mediului, necesitând mult mai puține utilaje și oameni. Pe lângă problemele legate de mediu, spațiul disponibil mic au făcut ca palplanşele sintetice să reprezinte o alternativă mult mai potrivită. Modelul de palplanşe sintetice ShoreGuard® a fost alese de proiectanți și pe considerente ecologice, întrucât acestea sunt fabricate în proporție de peste 90% din materiale reciclate. Construcția digului a fost realizată în 3 etape și a fost finanțată de către primăria orașulului, Agenția  Federală de Gestiune a Situațiilor de Urgentă (FEMA), și Administrația Aviatică Federală (FAA).

Soluția/ Impactul

Palplanşele sintetice ShoreGuard® prezintă o serie de avantaje de performanță atunci când sunt comparate cu materiale ca oțelul sau betonul armat. Un perete din palplanşe din oțel necesită o întreținere continuă în vederea prevenirii corodării excesive. Palplanşele ShoreGuard® nu au nevoie de nicio astfel de întreținere. Instalarea palplanşelor din oțel presupune de asemenea utilizarea utilajelor grele pentru descărcare și batere cat si a unei platforme de lucru largi. Palplanşele sintetice dimpotrivă, sunt ușor de manipulat, transportat și instalat. Betonul armat a reprezentat o soluție și mai defavorabilă din cauza greutății specifice în combinație cu mâlul instabil al golfului. Două specificații proprii palplanşelor sintetice au avut de asemenea o influență mare în procesul de selecție al materialului optim. Sistemul pantetat de CMI, fabricantul palplaselor ShoreGuard® numit I-Beam InterlockTM prezintă o modalitate de prindere reciprocă a palplanşelor mult mai eficientă. Avantajele privind performanța sistemului de prindere de tip -Beam Interlock (tată-mamă) au fost studiate și recunoscute ca foarte bune de către experții industriei în construcții din SUA, cum este și Corpul de Ingineri ai Armatei Statelor Unite (USACE). In cea mai mare parte a proiectului s-a prevăzut și utilizarea “ShoreGuard® Box Profile” care permite o instalare rapidă cât și îmbunătățirea performanțelor lucrării.

Construcția/ realizarea

Pentru instalare s-a folosit o combinație de ciocane pneumatice și vibre hidraulice. Ușurința în manipulare a palplanșelor CMI, comparativ cu a celor metalice sau a betonului armat, a permis folosirea unui ponton redus ca mărime și o echipă de muncitori restrânsă. Aceste operațiuni eficiente au dus la instalarea a 60m de perete de palplanşe pe zi. Un capac de aluminiu de tip ShoreGuard® AW-1075 a fost folosit pentru protejarea părții superioare a peretelui de palplanşe. În unele zone din apropierea instalațiilor radar a fost folosit un sistem de tip TimberGuard®.

Mai multe informaţii privind prevenirea inundaţiilor