Share |

Portul de agrement Lincoln, New York

  • Lincoln Harbor Yacht Club 1

    Lincoln Harbor Yacht Club 1

  • Lincoln Harbor Yacht Club 2

    Lincoln Harbor Yacht Club 2

  • Lincoln Harbor Yacht Club 3

    Lincoln Harbor Yacht Club 3

  • Lincoln Harbor Yacht Club 4

    Lincoln Harbor Yacht Club 4

Considerații generale

Portul Lincoln este o construcție mare, de lux cu utilizare mixtă, situată pe fluviul Hudson lângă Tunelul Lincoln, orașul New York. Este compus din multe cheuri, un port turistic și două clădiri rezidențiale și comerciale. Platformele cheurilor sunt susținute de un sistem de sute de piloți din lemn. Odată cu trecerea timpului, integritatea structurală a sistemului de piloți a fost compromisă de daunele provocate de microorganismele marine. Acest tip de distrugere a „viermelui de corabie” nu este neobijnuit în apele NY/NJ. Reglementările recente din legislația de mediu au îmbunătățit semnificativ calitatea apei fluviului Hudson astfel încât  organismele marine, în special cele care atacă lemnul, au început să se dezvolte. Tasarea și crăparea structurilor din beton, inclusiv a parcării adiacente, a fost înca o dovadă a problemelor grave care amenințau structura ansamblului.

Tema proiectului

Grupul Hartz, care este unul din cei mai mari deținători de imobile  din Stalele Unite, a ales  pentru evaluarea amplasamentului firma de consultanță McLaren Engineering Group. McLaren a analizat foarte bine capacitățile de încărcare, geologia pământului, starea piloților din lemn și deteriorarea structurii de beton. În final s-a determinat că cea mai bună soluție ar fi utilizarea palplanşelor instalate în jurul întregului perimetru de cheuri.  După închiderea perimetrului, apa din interior ar fi  pompată apoi ar fi introdus pământ de umplutură pentru a stabiliza structurile. Cheiul de beton remodelat cu palplanşe compozit a fost cea mai ecologică soluție pentru a proteja digul de beton impotriva eroziunii.

Soluția/ Impactul

Soluția de utilizare a palplanşelor din oțel a fost categoric respinsă de către Departamentul de Protecție a Mediului din statul New Jersey (NJDEP). Datorită operațiilor de întreținere a palplanşelor metalice (sablare, acoperire cu straturi de rășini epoxidice) NJDEP a permis utilizarea numai a palplanşelor din PVC sau material compozit. Pentru îndeplinirea acestor criterii, McLaren a a specificat palplanşele UC-50. Palplanşa UC-50 are lățimea profilului de 92 cm ceea a redus foarte mult numărul de îmbinări în lungul zidului. Palplanşa UC-50 este cea mai lată palplanșă  sintetică produsă în lume și poate fi fabricată pentru orice lungime. Reducerea îmbinărilor și impermeabilitatea efectivă satisfăcătoare a palplanşei UC-50 a permis instalarea fără utilizarea de materiale costisitoare de etanșare. Având în vedere natura materialului compozit (polimer armat cu fibră de sticlă) cât și dificultatea de fabricare a acestuia la cerințele tehnice de proiectare, controlul calității este o componentă esențială, care determină în cele din urmă performanțele produsului pe termen lung. Calitatea la un asemenea nivel înalt poate fi asigurată numai aplicând un proces de fabricare strict controlat, certificat ISO.

Construcția/ realizarea

Trevcon Construction, o firmă mare de construcţii locală, familiarizată cu proiecte similare de instalare a palplanşelor a fost aleasa pentru baterea lor. S-au folosit două metode pentru instalarea palplanşelor în funcție de condițiile din șantier. Prima, și cea mai folosită, cupa de excavator. Cea de-a două, un ciocan vibrator ICE model 14 atârnat de o macara. S-au instalat 30 metri liniar de perete pe zi. Lungimea palplanşelor a variat între 4,5 – 9,0 m și au fost instalate în straturi de pământ diferite, de la nisip argilos, de umiditate medie, la argilă tare cu urme de nisip grosier.

Mai multe informaţii pentru protecție de maluri