Share |

Portul Seabrook

  • Seabrook Harbor River Diversion Jetty 1

    Seabrook Harbor River Diversion Jetty 1

  • Seabrook Harbor River Diversion Jetty 2

    Seabrook Harbor River Diversion Jetty 2

  • Seabrook Harbor River Diversion Jetty 3

    Seabrook Harbor River Diversion Jetty 3

  • Seabrook Harbor River Diversion Jetty 4

    Seabrook Harbor River Diversion Jetty 4

Considerații generale

Portul Seabrook, cunoscut pentru activitățile agricole și pescuit, a fost construit în anii 1600 și se află de-a lungul coastei Atlanticului. În ciuda dragajului anual al râului Blackwater, râu care curge la nord de port, sedimentarea și eroziunea amenințau activitatea economică cât și proprietățile din zonă. Amenințarea proprietăților venea din două părţi, atât de la eroziune cât și de la riscul crescut la inundații. Râul inunda în repetate rânduri portul determinând creșterea curenților de maree care sistematic au ridicat nivelul aluviunilor din interiorul portului.

Tema proiectului

Corpul de Ingineri ai Armatei SUA (USACE) a făcut studii cu privire la modul cel mai eficient de rezolvare a problemei. S-a stabilit că principalul punct de interes ar fi  repararea culoarului dintre mal și bancurile de nisip. Pentru realizarea acestui obiectiv construcţia propusă trebuia să devieze râul în afara orașului. Inginerii au decis că metoda cea mai bună pentru trasarea unui nou curs al râului ar fi construirea unui batardou pe partea de nord a portului și, în același timp, decolmatarea albiei pentru reluarea fluxului natural al apei. Materialul rezultat în urma decolmatării s-a utilizat ca umplutură pentru construirea batardoului. Pereții au fost ancorați folosind un sistem ”tie-back” care a inclus tiranți de 5,5 m lungime si 60 mm diametru, cu mufe de întindere la  fiecare 1,8 m și două lonjeroane de 25 cm lăţime, toate din oțel galvanizat. Proiectul a fost finanțat de către Departamentul Nationat de Control asupra Eroziunii Coastei, fiind unul din cele 12 proiecte finanțate în cadrul acestui program. Proiectul a fost considerat prioritar datorită utilizării palplanşelor UltraComposit™ (material compozit) în detrimentul celor din oțel.

Soluția/ impactul

Pentru a finaliza proiectarea, au fost realizate și studiate modele hidro-dinamice pentru a fi comparate cu soluții și calcule teoretice. Rezultatele testelor i-a determinat pe ingineri să aleagă palplanse  UltraComposite™ UC-30 de 5,2 și 8,2 m lungime care au fost introduse în pământ  între  4,5 și 6,0 m pentru a evita eventualele eroziuni. CMI este singurul producator de palplanse sintetice care are toată fabricația certificata ISO. După mulți ani de la terminarea lui, se poate spune că proiectul și-a îndeplinit cu succes obiectivele prin recuperarea şi stabilizarea zonei de habitat a scoicilor (zonă acoperita de maree in timpul fluxului) şi prin devierea râului la cursul anterior. Pereții construiţi care, au fost proiectaţi de a fi complet acoperiţî de apă in timpul fluxului au stopat atât eroziunea țărmului cât și inundațiile periodice ale orașului. Activitățile de pescuit și culegere a scoicilor din zona bancurilor de nisip cat si de recreere au înflorit din nou. În plus, decolmatarea portului nu se mai face anual ci odată la 5 ani, fapt ce duce la emonomii de milioane de dolari pentru bugetele locale și de stat.

Construcţia/ realizarea

Pentru baterea palplanşelor sintetice UC-30, compania Reed & Reed Construction a utilizat o vibră ICE 216 suspendată de o macara. În fiecare zi s-au introdus 160 palplanse echivalentul a 73 de metri liniari de perete finalizat.

Mai multe informaţii pentru protecție de maluri