Share |

Digul Millpond și drumul din localitatea Galestown

  • Galestown Reliance 1

    Galestown Reliance 1

  • Galestown Reliance 2

    Galestown Reliance 2

  • Galestown Reliance 3

    Galestown Reliance 3

  • Galestown Reliance 4

    Galestown Reliance 4

Considerații generale

Drumul principal al localității Galestown, împreună cu digul denumit Millpond, din districtul Dorchester, statul Maryland, SUA au necesitat o reconstrucție completă după ce stăvilarul din lemn, aflat deja într-un stadiu de degradare avansată din cauza putrezirii, a cedat presiunii apei în timpul unei furtuni puternice din anul 2006. Ruperea digului a permis apelor râului Gales, lat de 180 metri, să provoace surparea drumului din Galestown. Lucrările de reconstrucție au fost finanțate de administrația districtului Dorchester, cu un ajutor semnificativ din partea agențiilor federale de gestiune a situațiilor de urgență (FEMA). Fazele de proiectare și de construcție au fost atent analizate și aprobate de către organizațiile de mediu și de siguranţa barajelor.

Tema proiectului

Cu toate că acest proiect a prezentat unele elemente unice de design, acesta a fost unul dintre numeroasele proiecte de stabilizare de drumuri care au implicat utilizarea palplanselor sintetice ShoreGuard® produse de Crane Materials International. Inginerii dar și managerii de proiect au comparat palplansele ShoreGuard® cu materialele și metodele tradiționale utilizate pentru stabilizarea digurilor, incluzând cele clasice de pământ, îndiguiri din beton și pereți de palplanse metalice și sintetice. Produsele ShoreGuard® s-au dovedit a fi un sistem optim din punct de vedere economic, structural, estetic și ecologic pentru stabilizarea malului și a drumului adiacent. Procesul de selecție a presupus întâlniri cu agențiile de reglementare și cu locuitorii districtului Dorchester. Toți cei implicați în acest proces de alegere a soluției optime s-au arătat încântați de avatanjele palplanselor ShoreGuard® pentru performanțele ridicate, durabilitate, impactul minim asupra mediului și pentru costurile reduse.

Soluția/ impactul

Firma de construcții Andrews Miller și Asociatii (AMA) care a lucrat la acest proiect a oferit o soluție de susţinere a rambleului drumului cu doi pereți de palplanşe sintetice de lungime 7 metri. Aceşti pereţi, cu înalţimea de aproximativ 3,0 m deasupra solului, au fost “securizaţi” între ei cu tiranţi întinşi între două rănduri de lonjeroane plasate la exteriorul pereţilor, pe sistemul “back-to-back”. Incinta formată a fost acoperită cu o umplutură selectată, compactată, pentru a susține structura viitorului drum cu două benzi de circulaţie. Sistemul de cuplare a palplanşelor cu renura tip “I-Beam Lock™ a asigurat o conectare rezistentă, durabilă, impermeabilă, oferind digului protecție împotriva infiltrațiilor. Asfel s-a realizat o structură dublă de dig pentru lacul Galestown care are o adâncimea medie de 3 m și o suprafață de 16 ha. Digul a fost prevăzut cu un călugăr din beton pentru controlul nivelului apei iazului.

Construcția

Palplanşele sintetice produse de Crane Materials International au fost introduse în pământ până la adâncimea de 3,5 – 4,0 m, străbătând straturile de nisip argilos și prundiș cu argilă, de plasticitate medie, cu ajutorul unei vibre de 2,2 t. Peste 330 m liniari de perete de palplanşe sintetice au fost instalați în doar 14 zile. Proiectul a inclus de asemenea pavarea zonei carosabile și a trotuarului pietonal de 1,5 m lățime care a fost prevăzut cu mână curentă și o punte de observație de-alungul iazului. Construcția drumului s-a încheiat și acesta a fost deschis pentru circulație în august 2009. Toate părțile componente drumului au funcționat conform planurilor, iar Asociația Constructorilor din Delaware a premiat antreprenorul lucrării, George & Lynch, pentru proiectul “Digului Millpond și Drumului din Galestown”.

Mai multe informaţii pentru regularizări