Share |

Reabilitarea digului din Lycoming

  • Lycoming County Dam 1

    Lycoming County Dam 1

  • Lycoming County Dam 2

    Lycoming County Dam 2

  • Lycoming County Dam 3

    Lycoming County Dam 3

  • Lycoming County Dam 4

    Lycoming County Dam 4

Considerații generale

De mai bine de 25 de ani, palplanşele sintetice au fost folosite pentru stabilizarea, îmbunătățirea  performanțelor și reparația digurilor din SUA şi din Europa. În anul 2007, Pennsylvania s-a alăturat unei liste lungi de state care utilizează palplanşele sintetice în acest scop. Construit in anul 1951,  digul din Lycoming oferă și o sursă de apă potabilă curentă pentru localitățile adiacente. După 60 de ani de serviciu pentru comunitate, digul avea nevoie de îmbunătățiri.

Tema proiectului

Administrația barajului din regiunea Lycoming a angajat firma Schnabel Engineering pentru a găsi cea mai bună soluție de reabilitare a digului. După cercetări făcute la fața locului și simulări cu programe specializate de calcul, proiectanții au propus o soluție care a constat în înălțarea digului cu încă 2,4 m din care înalţarea bermei existente cu 90 cm după care instalare unui perete din palplanşe sintetice de tip ShoreGuard® cu o înălțime liberă, în consolă, de 1,5 m. Alte îmbunătățiri prevăzute de proiect au fost două pasarele fabricate de GatorBridge. Fiecare dintre aceste pasarele s-a construit pe o distanță de cca. 25 m, pentru a oferi căi de acces la călugări.

Soluţia/ impactul

Pentru reabilitarea digului de pământ lung de 370 m inginerii au contactat Crane Materials International, o firmă producătoare de palplanşe sintetice. Digul a fost supraînălțat 90 cm cu pământ compactat, fiind instalat și un perete de palplanse sintetice lungi de 3,90 m în axul digului de pământ. Palplansele au fost introduse la o adâncime de 2,30 m pentru a se realiza şi o ecranare, lăsând o înălțime liberă de 1,6 m. Proiectanții au ales palplansele sintetice ShoreGuard® pentru această consolidare de dig datorită performanțelor dovedite în timp în domeniul îndiguirilor căt și al protecțiilor împotriva infiltrațiilor.

A fost folosit de asemenea sistemul de renură I-Beam Lock™ care reduce permeabilitatea și oferă o rezistență superioară a peretelui de palplanşe.
Tehnologia XCR™, folosită în exclusivitate la fabricarea palplanselor ShoreGuard®, s-a dovedit a oferi cea mai performantă protecție împotriva degradărilor cauzate de razele UV, rozătoare, infiltrații și vandalism.
Au fost construite și 2 pasarele din aluminiu model GatorBridge care să asigure acces la stația de control a barajului. Beneficiarul a fost mulțumit de soluția ecologică și în același timp nepretențioasă din punct de vedere al întreținerii pentru aceste 2 pasarele. Materialele folosite în cadrul acestui proiect au redus costurile proiectului cu mai mult de 30% față de soluția clasică ce presupune folosirea oțelului. Cele 2 pasarele, instalate pe o lungime de peste 25 m fiecare, au fost aduse în amplasament sub formă de prefabricate, care au fost manipulate și instalate cu ajutorul unei macarale.

Construcția/ realizarea

În luna iulie a anului 2007, a început instalarea peretelui de palplanşe sintetice model ShoreGuard SG-550, acestea având o lungime de 3,90 m și o lățime de 30 cm. Echipa de muncitori a folosit un excavator cu un ciocan vibrator atașat cu care a reușit să introducă palplanşele sintetice în pământul cu rezistență ridicată la penetrare. Straturile de pământ au variat între nisip argilos și argilă cu pietriș. Viteza de instalare a peretelui de palplanşe a fost de 30,0 – 45,0 ml/zi, pentru lungimea totală de peste 370 m. Un capac de aluminiu și un lonjeron model TimberGuard au fost montate la sfârșitul lucrării pentru a da un surplus de rigiditate peretelui. Aceste 2 componente rezistente la  razele UV si avand o durabilitate ridicată, au fost furnizate de CMI.

Mai multe informaţii pentru regularizări